Het Netherlands national football team speelt zijn tweede WK-wedstrijd in het NRG Stadium in de Texaanse stad Houston tegen Zweden. Duizenden Nederlanders en andere voetbalfans hebben meegelopen met de Oranjemars naar het stadion. De tocht werd aangevoerd door de bekende oranje dubbeldekker. Edwin van der Sar en Wesley Sneijder waren aanwezig bij de mars. Minister van Sport Mirjam Sterk was er ook bij. Het stadion heeft airco, maar de KNVB had voor de tocht een hittewaarschuwing afgegeven. Rond 09.00 uur was het al zo'n 30 graden in Houston. De lokale zender Fox26 deed live verslag van de tocht en sprak voorafgaand met fans. Voetbalclub Houston Dynamo FC had de eigen fans opgeroepen zich aan te sluiten bij de fanwalk. Koning Willem-Alexander, koningin Máxima en prinses Ariane waren aanwezig in het stadion om Nederland aan te moedigen. Het is traditie dat Oranje-supporters voor wedstrijden op grote toernooien een fanwalk doen. Bij de eerste WK-wedstrijd van Oranje, vorige week in Dallas, liepen ook veel niet-Nederlanders mee. Ook in Houston leek dat het geval te zijn. De fanwalk is een belangrijk onderdeel van de Oranje-traditie. De fans hebben zich vroeg in de ochtend al verzameld bij een ander stadion. Daar begonnen ze om 08.45 uur aan hun tocht van zo'n vier kilometer. De KNVB meldt op basis van lokale autoriteiten dat er zo'n 15.000 mensen meeliepen, ongeveer evenveel als bij het eerste WK-duel in Dallas.
Terugblik
Netherlands national football team loopt naar overwinning
Duizenden fans lopen mee met de Oranjemars naar het NRG Stadium in Houston waar het Netherlands national football team zijn tweede WK-wedstrijd speelt tegen Zweden
Netherlands Hub