Netherlands national football team is vertrokken richting de Verenigde Staten voor het WK voetbal. Iets na 16.30 uur is de selectie vanaf Schiphol opgestegen richting New York, waar komende maandag nog een oefenwedstrijd tegen Oezbekistan wordt gespeeld. Het Nederlands elftal wordt door KLM de Atlantische Oceaan overgevlogen in een Boeing 787-10 met de toepasselijke naam Orange Blossom. Jurriën Timber is er inmiddels bij, na zijn optreden in de Champions League-finale met Arsenal. De eerste wedstrijd van Oranje is op 14 juni tegen Japan. Het Nederlands elftal zal tijdens de groepsfase van het WK in Kansas City verblijven. De selectie van bondscoach Louis van Gaal is klaar voor het WK. Andere spelers, zoals Virgil van Dijk en Frenkie de Jong, zijn ook aan boord. Het vliegtuig is om 16.30 uur vertrokken vanaf Schiphol. De reis naar de Verenigde Staten duurt ongeveer 8 uur. Het Nederlands elftal zal op 11 juni aankomen in Kansas City.