Nederland begint aan WK voetbal met verlies tegen Japan. Ronald Koeman is woest over de prestatie van zijn spelers. Tijdens de wedstrijd tegen Japan op zondagavond 14 juni kwam Nederland niet verder dan een 0-0 stand. De Nederlandse voetbalploeg had veel balbezit, maar kon geen kansen creëren. Bondscoach Koeman was woest over de prestatie van zijn spelers. 'Moeite voor mannen om door Japanse defensie te komen', zei hij. 'Donyell Malen probeerde in de beginminuten tot twee keer de Japanse doelman te verslaan, maar dat lukte niet.' Frenkie de Jong had de bal veel in zijn bezit, maar zijn collega's in de middelste linie hadden weinig invloed op de wedstrijd. 'Het lijkt wel of Tijjani Reijnders en Ryan Gravenberch niet meedoen', zei Koeman. 'De ene heeft nog geen goede bal vooruit gespeeld, de ander is compleet onzichtbaar.' Advies van Ruud Gullit: 'Gravenberch moet aanvallen en de aanvallers ondersteunen.' Voorlopig valt daar nog bar weinig van te zien. De Nederlandse voetbalploeg speelt nu een belangrijke wedstrijd tegen Japan. Wat zal er gebeuren?
Terugblik
Nederlandse voetbalploeg verliest aanvankelijk tegen Japan
Nederland begint aan WK voetbal met verlies tegen Japan. Ronald Koeman is woest over de prestatie van zijn spelers. Wat ging er mis?
Netherlands Hub