Andries Jonker, de huidige manager van het Nederlandse vrouwenelftal, zal in de zomer zijn functie verlaten. Hij kondigde dit zelf aan in een persbericht. De reden voor zijn vertrek is nog niet bekend. Jonker is sinds 2019 manager van het elftal en heeft in die tijd een aantal successen behaald. Hij leidde het elftal naar de finale van het Europees kampioenschap in 2022, maar verloor daar van Engeland. Jonker heeft nog geen vervanger aangekondigd. Het is onduidelijk wie de nieuwe manager zal worden. Het Nederlandse vrouwenelftal zal in de zomer een aantal wedstrijden spelen in de kwalificatie voor het WK 2023. De wedstrijden zullen worden gespeeld in mei en juni. Het elftal zal dan onder leiding van een interim-manager spelen. De interim-manager zal worden aangekondigd in de loop van de maand. Het is onduidelijk wie de interim-manager zal worden. Het Nederlandse vrouwenelftal heeft in de afgelopen jaren een aantal successen behaald. In 2017 won het elftal de Europese kampioenschap en in 2019 won het elftal de kwalificatie voor het WK 2023. Het elftal heeft ook een aantal goede spelers, zoals Vivianne Miedema en Sherida Spitse. Miedema is een van de beste spelers van het elftal en heeft in de afgelopen jaren een aantal successen behaald. Spitse is ook een van de beste spelers van het elftal en heeft in de afgelopen jaren een aantal successen behaald. Het Nederlandse vrouwenelftal zal in de toekomst nog een aantal wedstrijden spelen in de kwalificatie voor het WK 2023. De wedstrijden zullen worden gespeeld in mei en juni. Het elftal zal dan onder leiding van een interim-manager spelen. De interim-manager zal worden aangekondigd in de loop van de maand. Het is onduidelijk wie de interim-manager zal worden.